2017. júl 14.

Edzés (második etap)

írta: (V)ÉRZŐSZÍV
Edzés (második etap)

                                                                                   Sziasztok!
Eltelt egy hónap,s még mindig edzek! Kitartó és makacs vagyok.
Az első hónapomról az előző posztban írtam,most rátekintést kapsz a második hónapomra.
Ez most kicsit viccesen értelmezve (gondolok itt az első és második hónapomra), olyan mintha terhes lennék és arról tartanék beszámolót. Bocs a favicces értelmezésem, de ez olyan mintha terhes lennék és arról tartanék beszámolót. Pedig nem arról lesz szó :) 
Szóval a heti két edzés a keddi és a csütörtöki napom az meg van. Sőt bővítettem futással is.
Sokan megszokták osztani az előtte és utána készült képeket, de én ezt nem teszem.
Hisz írtam az első részben, hogy magamért teszem és nem azért, hogy mutogassam magam.
Annyit elárulok, hogy egy teljesen átlagos férfi vagyok, se nem szép, se nem csúnya.
A lényeg az edzés, s nem az, hogy edzés előtt , közben vagy után képeket készítsek magamról.
Ennyi lett volna a bevezetés rész.

suly.jpg

Most a második hónapi edzésem részletei következnek.
Az első hónap után más gyakorlatok is bekerültek a heti két edzésembe. ( Bicepsz gyakorlat 15*2,6*12 és 2*10)
Az új sorminta pedig a következő volt: 15*2 és 4*12 bicepsz gyakorlat, 3*8 tricepsz nyújtás, 3*10 kalapács bicepsz gyakorlat. Ugye ez 4 hét és nyolc edzés napot jelent. Ezeket sikeresen teljesítettem a hónap folyamán. Be kell valljam ,hogy sokáig túlemeltem a súlyt, azaz nem teljesen úgy csináltam az edzést, ahogy a videók mutatják, amire az utolsó két edzésre jöttem rá. Ez hiba volt tőlem, hogy nem néztem utána a helyes gyakorlatnak, viszont ettől még éreztem a hatását. Szóval, nagy bajt nem okozhattam magamnak, hiszen nem voltam fáradtabb egyik edzés után sem jobban ,mint az utolsó két edzésnapon.
Igen itt lehet kövezni nyugodtan. Hibáztam belátom és a hibákból tanul az ember. Szerencsémre nem történt baj, nem okoztam magamnak felesleges fájdalmat. A következő etapom előtt figyelmesen fogom
megnézni a helyes gyakorlati videót, hogy ne essek olyan kisebb hibába, mint ebben a hónapban.
Az edzés még mindig örömet okoz, s tényleg érzem a hatását az izmaimra. Kijelenthetem, hogy az izmok fejlődésnek indultak. Túl nem akarom ragozni ezt a hónapot. Az edzés folyik, az izom módosul. Ez az!
Ha elkezdesz edzeni, akkor ne hagyd abba, mert megéri csinálni. Javít a koncentráción ,fejleszti az állóképességet, nőnek, duzzadnak az izmok.
A kondiparkba még nem jutottam el ( lásd az előző posztom).

izom.JPG

Viszont elkezdtem futni.Először csak 3,2 km-t futottam. Egy héten egyszer volt a tervezetem, de a második héten kétszer is kimentem terepre futni. Ekkor már minimálisan többet 4km-t teljesítettem.
A következő alkalommal már 200 méterrel javítottam a távon. Most 5 km a fix futásom 100 méter sétával.
Ezt úgy kell értelmezni, hogy 2,5 km futás ( Zagyva folyó gátja,mely egy kerékpárút lenne amúgy, de sokan fent futnak) aztán ugye a séta, hátraarc és vissza a leállási pontba , majd ismét futás a kiinduló pontomig. 
A nagy melegben is elindulok, persze az ideális az este 8-9 óra felé lenne, de amíg tudom teljesíteni a távot, addig nincs problémám a meleggel. Igaz többet kivesz az emberből a melegben való futás ,és nagyobb az izzadás és a folyadékvesztés is.
Kellemesen el lehet fáradni az már biztos. Szoktam nézegetni azt, hogy mikor is indulok el és mikorra érek vissza. Ez nem teljesen fontos, viszont visszajelzésnek jó, ha tudja az ember mennyi idő volt szükséges a táv megtételéhez. Ez persze idővel javul, ha percről percre is. Az időeredmény viszont szerintem nem olyan lényeges, hisz a mozgáson van a hangsúly és persze a futási sebesség is függhet az időjárási viszonyoktól, meg milyen állapotban indul el valaki.  Előfordulhat, hogy húzós nap után indul el valaki ennek az edzésformának a teljesítésére. A futás jó dolog, megmozgat sok izomcsoportot.

futofiu.gif

Mindenkinek ajánlom az edzést,legyen az bármilyen,otthon elvégzett vagy konditeremben teljesített edzés forma. A futást is ajánlom mindenkinek,kikapcsolja az embert arra az időre,nálam ez szokott bekövetkeztetni.
Előfordul mikor a gondolataimat rendezem,vagy éppen tervezgetek a futás alatt.
Én edzem, te is edz! Ki meg nem edz, az másra gyúr :)

                                                    Folytatás egy hónap múlva


 



Szólj hozzá

Futás Edzés Gyakorlat Izom Súly Bicepsz Tricepsz