2019. jún 07.

Jó tett helyébe, jót kapsz

írta: (V)ÉRZŐSZÍV
Jó tett helyébe, jót kapsz

Vasárnapi sztori következik (2019.06.02). Egy üzletben történt velem egy meglepő  dolog. Egyszerű a történet mégis jól eső érzés ért. Szóval egy helyi boltban vásároltam pár dolgot, amelyek a bevásárlókocsiba kerültek. Be is sorakoztam a pénztárhoz, csak 3-an álltak előttem. Hátra néztem, majd megpillantottam egy kisasszonyt, akinek a kezében csak egy másfél literes üdítő árválkodott. Akkor  még  éppen nem nézett rám, így kivártam, mert éppen a sor nem haladt, pár másodperc múlva ismét hátra tekintettem és akkor szóltam a kis hölgynek, hogy jöjjön csak nyugodtan elém, hisz az semmiség, amit ő szeretne megvenni. Mosolyogva elfogadta a figyelmességem és megköszönte. Pár pillanat múlva már  én álltam a pénztár előtt és már a fizetés résznél jártam. A végösszeg XX20 forint volt, de nálam nem volt semennyi fémpénz sem, így csak papír  pénzzel tudtam fizetni. Kérdezte is a pénztáros, hogy: nincs-e 20 forintom? Mondtam: nincsnen. Erre a mögöttem sorakozó következő vásárló, hogy: Nekem van. Meglepett eme két szó elhangázsa és már a fémpénzt át is adta a pénztárosnak. Ledöbbentem, persze megköszöntem neki azonnal eme cselekedetét, és mielőtt távoztam volna a pénztártól ezt megismételtem mégegyszer.Nagyon jó érzést volt mindezt megélni és átélni, hogy egy ismeretlen ember szimplán ad húsz forintot úgy, hogy kitudtam volna én is fizetni a végösszeget, csak akkkor kaptam volna vissza pár fémpénzt. Ez olyan megfogalmazhatatlan dolog még így pár nap elteltével is. Az ember jót cselekszik és jót kap érte. Talán látta a segítőm, hogy én előtte magamelé engedtem valakit és ő így akart jót tenni mással. Viszont az is előfordulhat, hogy ha nem lett volna a boltban az a kishölgy,akit ugye magam elé engedtem, akkor is megtörténik az, ami a mostani helyzeteben, azaz ad egy húsz forintos érmét a fiatalember. Az emberi segítőkézség az mindig létezik, nem veszik ki sohasem. Szeretnék majd  alaklomadtán én is így segíteni valakinek, mert átakarom élni, megtapasztalni milyen, amikor így cselekszik valaki, hogyan reagál az az ember, akinek majdan segítek ilyen formában.

Ha jót cselekszel, akkor nagy a valószínűsége, hogy jót kapsz vissza te is.

 

napi.jpg

Szólj hozzá

Bolt Vásárlás Sztori Ember