2017. jún 25.

Edzés

írta: (V)ÉRZŐSZÍV
Edzés

Az én történetem kerül górcső alá.

Május elején kezdtem el otthon súlyzózni.
Gyerekként is volt súlyzóm, de akkor csak nagy ritkán emelgettem meg.
Eltelt  20 év.  Egyszer (2016)  egy ismerőssel lementem a helyi konditerembe, ami nagyon jól felszerelt.
Mivel nagyon nem tudtam mi hogyan működik sokáig csak melegítettem, majd beesett öcsém, aki
segített egy-két gép használatában. Jól is esett annak ellenére, hogy előző este volt egy kis iszogatás.
Majd sokáig semmi nem történt edzés terén ,aztán elmentem újra a terembe. Jó éreztem magam, sokan sem voltak így a gépek szabadok voltak.Kipróbálhattam bármelyik gépet. El is fáradtam rendesen.
Bejelentkezett nálam másnap az izomláz . Ezek után voltam még párszor, s egyre jobban ment minden,
emeltem a súlyokon picit.Egyszer sajnos túlerőltethettem magam, mert sikerült elájulnom. Éreztem a bajt csak nem jutottam el az ajtóig. Pont jött vissza egy srác, aki előtte is edzett, csak kiment valamiért.
Ő segített, meg a pultos leányzó, nagyon rendesek voltak, én meg ott szégyenkeztem a földön fekve,
amíg nem állt vissza a vérnyomásom a normál értékre. Haza is vitt a tulaj fia, aki kint volt a büfé részben. Azt mondták, hogy ez előfordult már mással is nem csak velem, de mégis kínos volt számomra ez az egész így. Elment a kedvem az egésztől,igaz én is megijedtem rendesen, beütöttem a fejem az esés közben ,meg a bordám is fájt, ami elmúlt idővel. Így oda nem mertem elmenni azóta, nem azért mert félek, csak még ha ez most magyarázkodásnak is tűnni,hanem mert rossz érzések keringenének bennem, hisz valamilyen szinten én is hibáztam azzal,hogy kicsit többet akartam, mint amennyi ment volna. Szóval egy darabig szünetelt nálam ez a projekt.

 kondi.jpg

A városunkban elkészült egy kondipark, ahová elég sokan járnak, így gondoltam kipróbálom én is,
és azt kell mondjam, hogy nem olyan rossz ott sem edzeni. A saját súlyunkat mozgatjuk meg, de ennek is van hatása . Rá is kaptam erre a parkra,míg be nem köszöntött a tél. Telt-múlt az idő, ( tavasz közepe) villant az agyam: -Veszek egy kézi súlyzót. Meg is valósítottam a dolgot, nyomtam is mint a veszett egér, már amennyi ment. Akadt egy kis betegségnek mondható bajom sajnos, ezért hanyagolnom kellett az otthoni edzést. Eljött az idő, május eleje, amióta újra belekezdtem az otthoni edzésnek súlyzóval.

kezisuly.jpg

 Anno többféle gyakorlatot végeztem el, gondolok itt a kis betegségem előtti időszakra .Nyilván nem profin csináltam,de próbálkoztam Miután újra elkezdtem az itthoni edzést, azóta próbálom minél szabályosabban elvégezni a gyakorlatot. A karomra fókuszálok most bicepsz edzés váltott karral.  Kezdetnek nem sokat csináltam,talán negyven emelést karonként és kétnaponta. Kicsit emeltem a szinten úgy a harmadik edzés napon, pár mozdulattal többet végeztem. (80 emelés/kar) Akár írhatom, hogy a dupláját csináltam,de nem volt megerőltető számomra. Azt kell írjam, hogy izomlázam nem volt, de jól esik ez a testemnek, a karomnak és a lelkemnek is az itthon elvégzett súlyzós edzés. A második hét végén, már annál is többet csináltam (122 emelés/kar),ami még mindig nem volt megerőltető a karomnak, de ez az emelésszám meg is marad egy darabig. Munka után végzem az edzést erről még nem írtam. 10,5 kg-os súlyzóm van. Az első két gyakorlat 15 emelésből áll, majd ezt követi 6*12 és 2*10, kis szüneteket tartva köztük. Az edzést magam miatt csinálom, nem másért. Érzem a változást a karomban, nem izomra gondolok, hisz ily rövid idő alatt nem tapasztalható szemmel semmi, de a karomon a bőr feszesebb, mint előtte volt. Néztem pár videót a helyes gyakorlatokról, hogy ne csak maszatoljak, mert annak semmi értelme nincs, meg veszélyt is rejthet 
a helytelen súlyzós edzés, elveheti az ember kedvét az egésztől, főleg mikor másnap fáj a kezünk és nem az izomláztól, hanem azért , mert túlerőltettük, meghúztuk a karunkat,pedig helyesnek gondoltuk a mozdulatunkat. Az második hét után már nem két naponta végeztem el ezt az edzést,hanem csak kedden és csütörtökön,a többi pihenő nap. Viszont bővítettem egy extra sorral, ami a kalapács bicepsz gyakorlat. Ebből csak 15 emelést viszek véghez.
Elérkezett a június (elseje van) . Ma még a szokásos emelés számot fogom végrehajtani.
Még minden van motivációm, hogy csináljam. Kitartok.

kitartas.jpg

Gondolkodom most más gyakorlatokon, melyeket ismét egy hónapig csinálnék. Erről a következőkben írni fogok . Annyit kijelenthetek, hogy jót tesz a testemnek, érzem a hatását.Nem akarom magam szétgyúrni, csak legyen formás a karom. A másik meg lassan ráveszem magam, hogy kilátogassak a szabadtéri kondiparkba. A futást is tervezem, mert mint fentebb említettem a kis betegségnek mondható bajom most már helyrejött. Igazából annyi, hogy az első és szerintem utolsó véradásom megviselte a szervezetem, amely szédülés, ájulás közeli állapotot idézett elő,mozgás koordinációs gondokkal.

                                                             Folytatása következik!
 


Szólj hozzá

Kitartás Edzés Gyakorlat Súly Bicepsz