2017. dec 17.

Edzés első fél év tapasztalata

írta: (V)ÉRZŐSZÍV
Edzés első fél év tapasztalata

Sziasztok!

Júniusban számoltam be először arról az első egy hónapomról mikor is leírtam a tapasztalataim, edzésem teljesítését és meglátásait. Májusban kezdtem el az itthoni súlyzós gyakorlatokat.  10,5 kg-os egykezes súlyzóm van ,így váltva tudom elvégezni a gyakorlatokat. Eltelt több, mint fél év, így röviden összefoglalnám a történéseket.

ed.png


 

A mai napig otthon végzem el az edzéseket.  Nem is akarom abbahagyni semmiképp sem, mert ez egy jó dolog, nemcsak a testnek, hanem a léleknek és nem utolsó sorban az izmoknak is nagyszerű. Előfordult ilyen-olyan okból kifolyólag, hogy egy edzés kimaradt az adott héten (megfázásos megbetegedés, munkahelyi csapatépítő összejövetel miatt), akkor a heti kétnapos edzésből csak egy lett. Nem az a célom, hogy kigyúrjam magam, persze ez a heti két edzés nap , vagyis körülbelül 1 óra súlyzós edzéstől nem is lehet sokat várni, de nekem ez megfelelő, nem áll szándékomban változtatni ezen. A lényeg  az izmok megmozgatása. Az étrendemen sem változtattam semmit, minden a régi. ( szimpla hétköznapi ételeket fogyasztok, esti nasival akár )

edzz.jpg

 

Nem írom le most, hogy mennyi emelést viszek véghez egy edzés alatt, hanem most csak azokat pötyögöm le ide, milyen gyakorlatokat végeztem el eme  bő fél év alatt:

                                                                     Bicepsz állva váltott karral
                                                                                      Kalapács-bicepsz 
                                                                  Tricepsznyújtás fej fölött egykezes súlyzóval
                                                                    Lórúgás - tricepsznyújtás döntött törzzsel
                                                                          Egykezes tricepsznyújtás fekve
                                                                   Egykezes döntött törzsű evezés (fűrészelés)
                                                                                        Fekvőtámasz
                                                                                             Futás

Mindenkinek más a célja edzés terén, sokan életformának tekintik a testedzést. Én csak hobbiként edzek, legyen formája és tartása az izmaimnak, amelyeket megmozgatok. Ugye a legtöbb izmot a futás mozgatja meg, ami így is van. Futni tavasszal és nyáron voltam, ebben a hűvösebb időben nem merészkedek már ki. Azért persze jó lenne kiszellőztetni a fejem egy pár kilométeres futás alatt, de ezt megtehetem a súlyzós edzéskor is. Mindenki maga dönti el, hogy mit is akar elérni. Lehet személyi edzővel is edzeni, vagy barátokkal, ismerősökkel és lehet egyedül, ez egyénenként változik. Én egyedül edzem. Egy kör elvégzése után tartok egy kis szünetet, ami kb. egy perc, ezalatt iszok pár kortyot, beleharapok egy banánba, falatnyi étket viszek a szervezetembe, majd folytatom a következő körrel. Nem kapkodok el egy gyakorlatot sem, hisz az jóra úgy sem vezetne, csak magamnak ártanék vele.

Lássuk a tapasztalataimat. Van némi látszatja annak,amit elkezdtem, gondolok itt a karom feszességére. Lett egy kis formája is, jobb lett a testtartásom is én így gondolom. Néha mikor kimaradt egy edzés, akkor a következőnél nem akadt gondom legtöbbször, persze nem örültem az elmaradásnak. Így előfordul, hogy vagy előbb vagy később edzem egy nappal. (kedd és csütörtök, vagy szerda és péntek) Van eredmény, tartom magam ahhoz, amit elkezdtem és nem bántam meg. Tervezem egy másik súlyzó vételét, hogy még gördülékenyebb legyen az edzésem. 

Ide kötődik még nálam, mármint az edzés témához, hogy február végén először adtam vért, mely után adódtak a szervezetemben bonyodalmak. Ájulás közeli rohamok törtek rám, mely egész sokáig eltartott, viszont valamilyen szinten az edzések elvégzése segített a helyrejövésben. Edzést követő napon mindig jobb volt, nem tört rám olyan intenzitással az ájulás közeliség. Most már leírhatom, hogy szerencsére minden rendben van, egy jó ideje nincs ilyen problémám, viszont a kivizsgálás még tart nálam, valószínű, hogy nem találnak semmit, csak a testem a véradást sokként könyvelte el és azért tartott sokáig a regenerálódásom. Az edzés segített, mint írtam, elvonta a figyelmem a gondról, csak a gyakorlatra koncentráltam. 

Azt kell írjam, hogy ha te is edzel, otthon vagy edzőteremben akkor, ha már elkezdeted és időd is engedi, akkor ne hagyd abba, szerintem nem rossz időtöltés.Legyen bármi a célod, azt kívánom, hogy érd is el. Csak magad miatt csináld, ne másért, ne azért, mert a legtöbb nőnek az izmos pasik jönnek be. Jobban megnéznek az utcán. Az egész lényege, hogy érezd magad jól egy edzés után, érezze a tested, hogy meg lett mozgatva, az izmaid meghálálják. Nem számít milyen súllyal végzel el gyakorlatokat, nem nézi senki sem, neked kell érezned, mennyi az annyi, felesleges erőltetni nagyobb súlyt. Én nem szégyenlem, hogy még mindig ezzel a 10,5 kg súllyal edzek. Mindig tisztességgel csinálom a gyakorlatokat.

Edz ma, edz holnap vagy a hét bármely napján. Edzeni jó! Én folytatom az elkezdett munkát! 

Szólj hozzá

Edzés Gyakorlat Testedzés Izom Súlyzó Súly Bicepsz Tricepsz