2018. jan 13.

Kókuszlikőr házilag

írta: (V)ÉRZŐSZÍV
Kókuszlikőr házilag

Sziasztok!

Alkoholos italról fogok írni nektek kedves olvasóim. Én már elkészítettem nem olyan régen és mindenkinek ízlett.Ez bármilyen összejövetelre jó, főleg csajoknak ajánlom, de férfiak is kortyolgathatják. Nagyon egyszerű az elkészítése. Télen-nyáron fogyasztható, az igaz, hogy nyáron jobban kell rá figyelni, de szerintem hamar elfogy egy üvegnyi, legyen az az év bármely napja.

Szóval az összetevőkről írok pár szót:

 1 liter tej ( lehet bármilyen zsírtartalmú, én 2,8%-os tejjel csináltam)

 20 dkg kókuszreszelék vagy igazi kókusz lereszelve

 2 csomag vaníliás cukor vagy vanília rúd kikaparva

 20 dkg cukor kristály, de lehet por formában is

 végül 3 dl vodka.

 

Egyszerű az elkészítése:

 A tejet, a cukrot, kókuszt és a vaníliás cukrot lassú tűzön főzzük kevergetés mellett úgy 10-15 percig.

Hagyjuk kihűlni, majd hűtőbe tesszük egy napra.

Másnap átnyomkodjuk eme összeért nedűt, üvegbe töltjük ( 0,75-ös üveg tökéletes tud lenni,főleg, ha csatos is)

Végül ráöntjük a vodkát és összerázzuk, keveredjen a kettő elegye. 

Hűtőben tároljuk fogyasztásig!

kokusz_likor.jpg

Nekem éppen epres csatos üvegbe kerül eme finomság.

Akár egy raffaello-t is elfogyaszthattok utána :) 

Egészségetekre!

Szólj hozzá