2017. júl 08.

Sütés

írta: (V)ÉRZŐSZÍV
Sütés

Néhány mondatban írnék a sütésről és a süteményekről

A sütés egyszerre bonyolult és egyszerű. A sütés jó,akkor is, ha sok a mosogatnivaló utána.
Megéri sütni.Leginkább a nagymamák várják az unokát (unokáikat), finom édességgel vagy sós ropogtatni valóval hétvégente vagy a szünetekben.

sutis.jpg

Én szeretek sütni. Jobbára egyszerű süteményeket készítek. Az első próbálkozásaimnál féltem, hogy sikerül-e elkészítenem azt, amit a recept előírt és segítséget is kértem az otthoniaktól.
A sikerrel vettem az akadályt! Így felbuzdulva meg is maradt ez a jó szokásom. Havonta egyszer készítek valami finomat otthonra.

csokis_kokuszgolyo.png

Íme a legutóbbi művem. Igaz ezt nem kellett sütni :)  Csokis kókuszgolyó

A bögrés sütemények élveznek nálam előnyt,melyek könnyen elkészíthetőek és alig kell utána rendet tenni a konyhában. A lényeg,hogy bármit fel lehet használni,ami egy süteményhez kell. Nem kell megijedni tőle.

Hozzávaló listám: liszt, sütőpor, cukor (kristály vagy por formájában), kókuszreszelék, dió darálva, kakaópor, rum aroma, vaníliás cukor, vaj, tojás és végül tej.
Néha vegyítek hozzá gyümölcsöt is. Ugye mindent bögrével mérünk ki,de nem baj az sem, ha kicsit többe teszünk bele valamelyik hozzávalóból. Általában ugye összeöntögetem az alapanyagokat,megkeverem ,majd sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöm. Tű próbával ellenőrzöm kész-e vagy sem.
Előfordult már velem is mikor egy kicsit megszaladt az egyik hozzávaló, a tej, ami miatt kicsit hígabb lett
a tésztám ,de végül csak megsült és finom lett. Mindenkinek ki kell tapasztalnia a sütés fortélyát. Embere válogatja, hogy kinek milyen a szája íze. Akadnak olyan édességek is melyeket nem kell sütni.
Gondolok itt a kókuszgolyóra,vagy a túros kókuszgolyóra példaként.
Minden süteménynek meg van a szépsége és szeretik is az emberek a mutatós és finom édességeket.
A sós változatok is népszerűek persze, de én nem igazán szoktam ilyeneket készíteni.
A pogácsa ugye a legegyszerűbb, de nekem mégsem úgy sikerült,ahogy vártam. Ehető volt, de hamar kiszáradt, mondhatni olyan ballagási tarisznyába való volt, picit nagyobb kivitelezésben.
Én hanyagolom a pogácsát,de nem állítom, hogy nem próbálom meg egyszer alkalomadtán.
Ha esetleg nem úgy sikerül valami akkor ne adjuk fel.
Élvezzük a sütés érzését.  Süssünk magunknak, a családnak, barátoknak, vagy a kollégáknak biztosan nem lesz ellenére senkinek sem egy kis finomság.

cukrasz.gif

 Egy elkövetkezendő posztomban megosztom veletek az eddig elkészült műveimet.

Köszönöm a figyelmed és keress rá máskor is az oldalamra!

 

Szólj hozzá

Édesség Süti Sütemény Finomság