2017. dec 20.

Mentalikőr házilag

írta: (V)ÉRZŐSZÍV
Mentalikőr házilag

Sziasztok!

A következő bejegyzésem egy alkoholos italról fog szólni. Jön a karácsony és a szilveszter, mikor is tökéletes tud lenni akár egy szolid  koccintáshoz.Sok oldalon le van már írva, de én is megosztom veletek eme finom itóka elkészítését. Nekem van itthon mentám, aminek a leveleiből  a következőkben leírt likőr vagy pedig szörp szokott készülni.Már párszor megcsináltam és el is fogyott mindig, sok dicséretet kaptam, hogy mennyire jó az íze. Szimplán is meg lehet inni, de volt rá példa, hogy barna rumra vagy pálinkára lett ráöntve egy kicsi belőle, mely igazán csodás ízvilágot kölcsönzött a két ital keveredésekor a szánkban.

menta_likor.jpg

Hozzávalók/ 4 adag (kb. egy 7 dl üveg lesz belőle): 

3 dl vodka

20 db friss mentalevél ( nálam sokkal több került bele és borsmentával készítem)

2 dl víz

20 dkg cukor

1 ek citromlé/ vagy citromot facsarunk ki

2 csepp ételfesték (nem baj,ha több szebb lesz a színe az italnak) 

Elkészítés:

A mentaleveleket megmossuk,kicsit kinyomkodhatjuk, én nem szoktam.

Egy dunsztos üvegbe (de lehet kisebb fazékba is tenni) tesszük a leveleket, ráöntjük a vodkát, lefedjük és 1-2 napig állni hagyjuk .

Ha letelt az 1-2 nap, akkor a vizet felforraljuk a cukorral. Kihűtjük, hozzáadjuk a citromlevét/ a kifacsart citromlevét.

A leszűrt vodkát összekeverjük a cukros-citromos vízzel és végül megszínezzük az ételfestékkel. Üvegbe töltjük.Összerázzuk.

Hűtőben tároljuk, vagy hűvösebb helyet keresünk számára.

 Ez a finomság az év bármely évszakában fogyasztható!

 

Annyit még megjegyeznék, hogy az én tapasztalatom az, hogy amikor valaki nagyobb ivászatra készül, ajánlatos inni ebből a nedűből, mert másnap az nem fog jelentkezni (nem leszel másnapos csak fáradt). Akár keverni is lehet más itallal, mint írtam.

Fogyasszátok!

 

 

Szólj hozzá

Alkohol Finom Ital Menta Likőr